The collaboration as Art director for Lineabeta started in 2011 with the creation of a new corporate identity and the logo restyling, to continue in the definition of the new communication strategy represented in the claim “everyday design”. The development of a brand book laid the basis to define a coordinated and coherent declination in the activities of the new branding. “The intention is to represent the company’s philosophy which offers ‘democratic design products’ accessible and well distributed.” Subsequently, the new corporate identity extends from communication to the product, developed through a laboratory project “LineabetaLAB” where new or prominent designers collaborate together with a wide variety of professional figures who range from anthropology, to arts and craftsmanship.
La normalità speciale
La collaborazione come Art director per Lineabeta parte nel 2011 con la creazione di una nuova identità visiva e il restyling del logo aziendale, per poi svilupparsi nella definizione della nuova strategia di comunicazione rappresentata nel claim “everyday design”. Lo sviluppo di un manuale d’uso ha dettato le linee guida per una declinazione coordinata e coerente nell’attività di branding. “L’intento è quello di rappresentare la filosofia dell’azienda che propone ‘prodotti dal design democratico’, accessibili e ben distribuiti.” Successivamente la nuova identità aziendale si estende dalla comunicazione al prodotto, sviluppato attraverso un progetto laboratoriale “LineabetaLAB” in cui designer in erba ed affermati, collaborano assieme a figure professionali diversificate che spaziano dall’antropologia, all’arte, all’artigianato.
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