Prototyping. Validation of the market needs to foresee the success of a new product.
Analysis of the insights collected through the Fitness High Tech Project, in order to realize a product that fits users’ needs. Possibilities open up when we face our limits, when we find a problem that doesn’t exist in the physical dimension. For example, doing athletic activity online: without an instructor that observes his movements, the user cannot know if his performance is correct. The project has explored users’ habits, studying interviews, market analysis and high-tech fitness trends: through the research we point out a need, through technology we find the proper solution.
Digital prototype
Prototipizzazione. Validare le esigenze del mercato per prevedere il successo di un prodotto.
Studio degli insight raccolti attraverso il progetto, finalizzato alla realizzazione di un prototipo tagliato sulle esigenze degli utenti.
Le possibilità si aprono nello spazio dei limiti: laddove si crea un problema per l’utente, che nella dimensione fisica non c’era. Nel caso del fitness online è facile immaginare le difficoltà dell’attività fisica da casa. Senza un istruttore che ne osserva i movimenti, l’utente non può sapere se la sua esecuzione è corretta. Il progetto ha indagato le abitudini degli user, incrociando interviste, analisi di mercato e trend high tech applicati al mondo fitness: la ricerca conferma l’esigenza, la tecnologia propone una soluzione.